Az emberi kommunikációs technológiák evolúciójáról, a közösségi média születéséről, valamint a jelenlegi trendeket uraló metaverzum-kezdeményezésekről tartott előadást a Sebők János PR szakértő kollégánk PTE KTK mesterszakos hallgatóinak.

Vajon ez a jövő technológiája, ami rövidesen átrendezi az életünket vagy csak egy méretes lufi, ami előbb-utóbb látványosan kipukkad? Egyelőre senki sem tudhatja biztosan, hová futnak ki a techvilág metaverzum-próbálkozásai. Ezek közös jellemzője, hogy kiterjesztett vagy virtuális valóságot használó, az egyes felhasználótól független virtuális terek, amelyekben az avatarainkon keresztül dolgozhatunk, játszhatunk, vásárolhatunk és a közös programokon vehetünk részt a barátainkkal – pont mint a való világban. A szó gyűjtőfogalom, több metaverzum-szerű szolgáltatás létezik párhuzamosan, de a vágyak szerint ezek egyszer majd átjárhatóak lesznek.

Vagy megfelelő technológia és felhasználói igény hiányában mennek a süllyesztőbe.

Sebők János előadására beülő marketing mesterszakos hallgatók megismerhették, milyen lépéseket tett meg az emberi kommunikációs technológia, amíg idáig eljutott. A folyamat két tanulsággal szolgált. Egyrészt az elmúlt évtizedekben rendkívül felgyorsult: míg korábban évszázadokat kellett várni a kommunikációt alapvetően átformáló eszközökre, most gyors egymásutánban megérkezett az internet, majd az okostelefonok. Másrészt eddig működött a technológiai determinizmus, vagyis az emberek használták az elérhetővé váló technológiák, amelyek formálták a gondolkodásukat és a kommunikációjukat.

A metaverzumról szóló óra csak az első eleme volt PR ügynökségünk és a Közgazdaságtudományi Kar együttműködésének. A tavaszi félévben további kollégáink, Ferling József és Lakner-Sélley Emese is bekapcsolódnak előadóként a képzési programokba.