PR ügynökségünk partnerei közül a Körber kategóriája fődíját, a Duna-Dráva Cement Kft. pedig special mention különdíjat hozhatott haza.

A Greengage pályázat olyan vállalati jó gyakorlatokat díjazott, amelyek a környezetvédelmet, a fenntarthatóságot és a munkavállalói vagy a lakossági szemléletformálást célozzák. Megvalósult, mérhető eredményekkel rendelkező projektekkel lehetett pályázni, amelyek érdemben hozzájárultak az adott vállalat zöldüléséhez.

A Körber Hungária pécsi gépgyára adatvezérelt energiahatékonysági megoldásaival nyerte meg az energiatakarékossági kategória fődíját. A társaság jelentős beruházásokat hajtott végre a fogyasztás csökkentésére: LED-ekre cserélték a telephelyük összes, több mint 6200 fényforrását, visszaforgatják fűtésre egyes gépek hulladékhőjét és létrehoztak egy munkacsoportot a gyáron belül elektromos fogyasztók pontos monitorozására és a megtakarítási  lehetőségek feltérképezésére. Az erőfeszítések eredményeképpen 2021-ben 13,6%-kal sikerült mérsékelni az egy produktív órára vetített áramfogyasztást az  előző évhez képest.

A DDC, mint az ország meghatározó építőanyag-ipari szereplője, aktívan dolgozik azon, hogy működési régiója zöldebb legyen, bevonva mindebbe a különböző társadalmi szereplőket is. Emellett a vállalat a fenntartható fejlődés elvét stratégiai szinten kezeli és környezetkímélő technológiákat alkalmaz, valamint arra törekszik, hogy a cementgyártás során a lehető legalacsonyabbra csökkentse az alapanyag- és energiafelhasználást olyan lehetőségek feltérképezésével, amelyeknek köszönhetően kiválthatók a természetes ásványkincsek. A vállalat „zöld” elkötelezettségét special mention díjjal jutalmazta a szakmai zsűri.