A harminc év alatt megteremtett valóság jócskán meghaladta a kezdeti álmokat. A FERLING 1991-ben indult, és bár az első években csak egy jövőkép nélküli kreatív manufaktúraként működött, mára Magyarország legnagyobb vidéki központtal működő, Business Superbrands díjjal elismert pr-ügynöksége lett. Az élvforduló kapcsán az alapító ügyvezető Ferling József eleveníti fel a kommunikációs ipart is felforgató változásokban gazdag évtizedek történéseit.

Sohasem akartam üzletember lenni, a FERLING egy klasszikus kényszervállalkozás, amibe a feleségemmel „kézen fogva” vágtunk bele  – mondja. – Az induláskor még viccelődtünk is azzal, hogy mindegy mit csinálunk, de azt majd nagyon. Így vett el néhány évet tőlünk az útkeresés, de aztán megtaláltuk a magunk útját, és nem is tévedtünk róla el.

Miért pont a PR?

A médiából érkeztem, sajtóügynökség és kiadványszerkesztőség volt a vállalkozásunkra ragasztott első műfaji megjelölés,  ilyenek voltak az első megbízásaink. Hogy mindezek a Magyarországon éppen azokban az években éledező új terület, a PR akkoriban meghatározó elemeit alkotják, csak utólag jöttünk rá. Egy kedves ügyfelünk kérdezett rám, hogy miért nem csinálunk PR-ügynökséget, én pedig hirtelen azt sem tudtam akkor, hogy az mit jelent. Szerencsére sikerült a dolgot egész jól beazonosítani. Ma már nagyon erős csapat dolgozik a FERLING-nél. A kemény munka és a bátorság megmaradt, de ezek mellett ma már a munkatársaink által követett azonos értékrend és a komplementer kompetenciák sora is jellemzi ezt a csapatot.

2012 óta minden évre jutott legalább egy rangos szakmai elismerés. Idén a PR-Oscarként is emlegetett IPRA Golden World Award és a már említett Business Superbrands oklevél is az ügynökség dicsőségfalára került. Mi a siker titka?

Közhelyes, ha azt mondom, hogy a sikernek nem titka, hanem ára van, de így igaz. Kemény munka, elköteleződés, lelkiismeretes hozzáállás, tehetséges fiatalok, ambíciók, ötletek, pozitív szemléletű csapat. Sok-sok ilyen hétköznapi apróság. Hogy nem elég jónak látszani, jónak és hitelesnek is kell maradni, a legkisebb munkáinkban is. Nem szabad megállni, folyton keresni kell az új lehetőségeket. Szerencsés vagyok, mert a PR-szakmában és az ügynökségi életben is otthonosan érzem magam. Engem már önmagában lázba hoz minden új feladat, minden új kihívás, a sokféleség. Nem mondom, hogy egyszerű lecke mindezt aztán üzletileg is eredményes képletbe rendezni, de többnyire ez is sikerül.

Mik a jövőbeli tervek?

Az, hogy díjakat nyerünk, nem azt jelenti, hogy mi vagyunk a szakma csúcsa, de azt igen, hogy képesek vagyunk olyat csinálni, ami a szakma csúcsa – erre fogunk összpontosítani a jövőben is. Hiszek abban, hogy ha jól végezzük a munkánkat, akkor azzal hozzájárulhatunk az emberek, csoportok, vállalatok, vagy éppen a különböző társadalmi csoportok közötti párbeszéd kialakulásához és eredményességéhez, és hogy ezáltal jobb lesz a világ. Közvetlen célunk, hogy jövedelmező, munkatársainknak biztonságot adó, örömteli gazdálkodást folytathassunk, idehaza és külföldön egyaránt.