Hogy ne legyen a bajból nagy baj
Kríziskommunikációs tervet készítettünk partnerünk, a HAUNI Hungária számára. Az egyedi gépgyártással foglalkozó nagyvállalat Pécs legnagyobb ipari üzeme.
Ha békét akarsz, készülj a háborúra, tartja a római mondás. Nincs ez másként a kommunikációban sem. Egy vállalat, különösen egy nagyvállalat életében bármikor beköszönthet egy kommunikációs krízishelyzet. Ehhez még arra sincsen szükség, hogy a cég hibázzon. Történhet baleset, természeti katasztrófa, bűncselekmény, alakulhat kedvezőtlenül a gazdasági vagy a politikai helyzet. A nyomukban kialakuló kommunikációs krízis akkor is rövid úton romba döntheti a vállalat évek munkájával felépített hírnevét, ha nem felelős a szituációért.
A kríziskommunikációs terv ezeknek a helyzeteknek a megelőzésére, a bekövetkezésük esetén pedig a kezelésére szolgál sokoldalú sorvezetőként. Az általános elméleti bevezetőt követően tartalmazza a vállalat tevékenységéből fakadó potenciális krízishelyzetek bemutatását és tanácsokat ad az adott helyzetben követendő eljárásrendre, kulcsüzenetekre. Meghatározza a krízis észlelésének információs csatornáit és a krízishelyzeti döntéshozatalba bekapcsolódó munkatársak körét. Emellett rögzíti a legfontosabb lépések sorrendjét és a követendő adminisztrációs szabályokat, amelyek segítenek kontroll alatt tartani a felgyorsuló eseményeket.
A PR-ügynökségünk szakértő munkatársai által készített dokumentumot azzal adtuk át a Hauninak, hogy remélhetőleg soha nem lesz szükség a használatára. Ha viszont mégis, komoly támogatást tud nyújtani a cég döntéshozóinak.