A természeti és társadalmi környezetért nap mint nap
PR ügynökségünk partnere, a pécsi Körber Hungária vállalati társadalmi és környezetvédelmi felelősségvállalási tevékenységeit és mindennapjait az ISO 26000 irányelvei alapján végzi. Az aktivitásaikat összefoglaló kiadványt kollégáink készítették.
Az ISO 26000 speciális irányelv, ugyanis a többi ISO minősítéssel ellentétben nem tanúsítható és nem ír elő kötelezően elvégzendő feladatokat. Helyette egy keretrendszert biztosít a vállalatok számára, amelyet azok önként vállalt és önkéntesen betartott kötelezettségekkel tölthetnek meg. A fókuszt az ESG-típusú aktivitásokra helyezi: vagyis egyrészt a környezetvédelmi és fenntarthatósági erőfeszítéseket, másrészt a saját munkavállalókkal és a helyi közösség tagjaival szembeni társadalmi felelősségvállalási tevékenységeket, harmadrészt pedig a hatékony és tisztességes vállalatvezetési módszereket fogja össze.
A Körbernél mindezeknek jelentős hagyománya van, ezért az ISO 26000 adaptálása meglehetősen könnyen ment. Az irányelv instrukciói alapján rendszerezték ezeket a tevékenységeket, minderről pedig egy összefoglaló kiadvány készült. Ennek elkészítésében a FERLING PR és DESIGN üzletága is szerepet vállalt, szövegírási és grafikai feladatokban egyaránt. Nem volt nehéz dolgunk, hiszen részt vettünk több aktivitás megvalósításában is.
A Körber fenntarthatósági erőfeszítéseiről film, infografikák és sajtóanyagok készültek a közreműködésünkkel, a munkavállalói és társadalmi felelősségvállalási programokat pedig még változatosabb módon támogattuk.
Fontos szerepünk van a cég belső kommunikációjában és a Pécset és a régiót megszólító employer branding kampányokban. Többek között például sokszorosan díjazott mobilalkalmazást fejlesztettünk a Körbernek, mellette szöveges és grafikai anyagok tucatjait készítjük minden évben. A hatékonysághoz természetesen a cég is hozzáteszi a magáét: munkavállalói jólléti programjuk eredményeként büszkén elmondhatják, hogy a fluktuáció folyamatosan 5% alatti.
Szerepet vállalunk a fél évtizedes múltú önkéntes program külső és belső kommunikációjában. Idén a körberesek az önkéntes napokon 674 résztvevővel, 25 különböző helyszínen, összesen 7927 munkaórában újítottak fel óvodákat, iskolákat, állatmenhelyeket vagy akár egész könyvtárakat. Ezeket mutattuk be egy kiállításon a pécsi Árkád bevásárlóközpontban.
A PR üzletágunk támogatta a Körbert számos díj elnyerésében: a Greengage és a Joint Venture Szövetség pályázatain a cég környezetvédelmi törekvéseit kiemelve, közösen értünk el sikereket. A munkavállalói kommunikáció egyes elemeivel pedig elnyertük a Magyar PR Szövetség szakmai versenyének, a PREXA-nak és a HRKomm Awardnak az első díjait is.