A kampány elindult: „Válaszd a kiváló ízű, fenntartható és természetes juhhúst!”
A Juh Terméktanács és spanyol testvérszervezete, az Interovic (La Interprofesional del Ovino y Caprino de Carne) közösen, a 2018-2020 közötti időszakra Európai Uniós támogatást nyert a juh- és kecskehús fogyasztásának népszerűsítésére, 6,825 millió euró értékben.
A pályázat keretében Magyarországon csak a bárány- és juhhús népszerűsítésére kerül sor, a kampány kommunikációs feladatainak egy részét pedig ügynökségünk látja el.
A spanyol-magyar multi promóciós program nemcsak a két ország ágazatainak együttműködését jelenti, hanem esélyt ad a spanyol fejlesztések megismerésére és hasznosítására, valamint a hazai eredmények spanyol kollégák számára való átadását is lehetővé teszi.
A program fő célkitűzései:
- újra ismertté tenni a bárány- és juhhúst az azt elfelejtő városi, főleg fiatal lakosság számára,
- megváltoztatni a juhhúsról hangoztatott téves képzeteket (zsíros, nehezen elkészíthető, szakértelmet igényel) és egészséges, könnyen elkészíthető ételt kínálni számukra, amely a más, olcsóbb húsféleségekkel is versenyképes lehet,
- emellett a társadalom egésze számára fenntartani azt a szolgáltatást, amit a vidék és a táj fenntartásban a juhászat végez.
További információk – és receptek – a barihus.hu oldalon találhatóak!